NAVRCHOLU.cz

Rozhovor s Tomášem Balíkem z firmy SAMSUNG ELECTRONICS

Pro naše zákazníky jsme se Tomáše Balíka, zástupce společnosti SAMSUNG ELECTRONICS, ptali na pár otázek, které by vás všechny mohly zajímat – více o rozhovoru zde.

 

Jaký jste šéf?

To by vám měli říct spíše moji kolegové :-) Snažím se hlavně se všemi jednat s respektem a úctou, a to je nejlepší základ pro úspěšnou spolupráci, nejen v týmu.

Kdo Vás ovlivnil při výběru Vašeho povolání?

Rodiče, aniž to pochopitelně oni sami vnímali. Celý život dělali ve službách a už tehdy jsem viděl, že to není jen o „produktu“, ale o tom, jak se ke všem zákazníkům chovali právě s respektem a úctou, a to byla ta největší inspirace.

Čím je pro Vás IT obor zajímavý?

Pořád se něco děje, vývoj jde strašně rychle dopředu a lidi v ČR jsou hračičky, a když vidím, co všechno jde s mobilem, tabletem, hodinkami dělat, tak jsem rád, že jsem u toho.

Co byl první impuls, že chcete pracovat právě ve Vaší firmě?

…že se ozvali :-)

Co Vám z dosavadního studia či praxe bylo nejužitečnější?

Zdravý selský rozum a chuť něco dělat, ne si pořád stěžovat. A obklopit se dobrým týmem…

Co Vám nejvíce pomáhá při práci? Co Vás v práci nejvíce motivuje?

Držet si zdravý nadhled a nenechat se zdeptat hlavně věcmi, které nemůžu změnit. A motivace? Ta přichází sama. Je to jako s vínem, buď vám chutná, nebo nechutná. A mě má práce chutná :-)

Je něco, co Vás na práci opravdu štve? Co byste na své práci chtěl změnit?

Všechno má svoje pro a proti v každé práci. Hodně mě štve dojíždění v zácpách v Praze, ale to nezměním, takže jsem se s tím smířil a našel jiné řešení.

Na jakou svou činnost jste nejvíce hrdý za poslední měsíce?

Hrdý jsem na výkon mého týmu při uvedení a prodejích Galaxy S10, všech Áček, hlavně A 50 a 40 a v poslední době na Note 10.

Setkal jste se při své práci s něčím, co považujete za kuriozní? Co Vás v poslední době dobře pobavilo?

To jsou spíš interní věci a ty zůstanou v práci :-)

Co rád děláte, když zrovna netrávíte čas v práci?

Motorka je něco, k čemu utíkám, kdykoliv mám trochu volného času. A taky občas hokej, ale jen pro zábavu a kolena už nedrží jako v mládí, takže jen sporadicky….

Jak Vaši práci vidí Vaše děti?

Asi jako všechny děti. Sice nechápou, co dělám, ale jsou spokojené, protože je nechám malovat na Notu 10, nebo TabS6 :-)

Zaujal Vás v posledních měsících nějaký zajímavý IT produkt, který můžete doporučit ostatním?

Note 10 a TabS6. Jelikož jsem se ztrácel ve všech poznámkách na papíře, nebo v notebooku, tak tyhle 2 produkty teď používám jako můj diář pro zápisky a jelikož se dají automaticky sdílet, je to perfektní pracovní nástroj. A selfie s pomocí SPenu je super funkce a konečně na fotkách není tolik vidět ruka držící telefon, ale i větší část mého obličeje :-) A pochopitelně všichni nedočkavě čekáme na Fold (telefon s ohýbacím displejem).

V čem si myslíte, že jste jako firma úspěšní?

Hlavně je to v konzistenci toho, co na trhu děláme. A taky to, jak se neustále snažíme přicházet s něčím novým, např. již zmíněným ohýbacím telefonem. Prostě to neustále posouváme dopředu a investujeme obrovské částky do vývoje a inovací.

V čem je Vaše firma jiná? Čím se odlišujete od konkurence?

Hlavně tím, že nabízí skoro kompletní řešení pro domácnost. My tomu říkáme ekosystém. Žádná konkurence neumí dodat mono brand řešení v podobě telefonu, tabletu, hodinek, televize, pračky, ledničky, vysavače…..

Plánujete teď rozjíždět nový projekt, rozšiřovat výrobu, portfolio produktů?

Možná jste si všimli, že se snažíme přinášet lepší služby zákazníkům např. v podobě naší služby Moje Galaxy. Málokdo ví, že u S řady mobilů díky této službě v průměru opravíme a doručíme zpět zákazníkům rozbitý mobil do 7 dnů a na dobu opravy zapůjčíme jiný ze stejné řady. Teď spouštíme službu Moje Galaxy Expres v Praze a okolí, kde tuto službu nabízíme do 48 hodin. A v našich Samsung servisních centrech jsme schopni, pokud to jen trochu jde, opravit mobil nebo hodinky do jedné hodiny. To jsou sice trochu neviditelné věci, ale to je jedna z cest, kterou Samsung v ČR jde a půjde ještě intenzivněji v příštím roce.

Co byste poradil koncovým zákazníkům při výběru chytrého telefonu?

Hlavně se ujistěte, že víte o funkcích telefonu maximum a nepřemýšlejte jen o tom, co s telefonem děláte teď. Buďte otevření i jiným funkcím, o kterých třeba ani nevíte a přitom jsou užitečné. Na druhou stranu, nikdo nechce prodávat super řešení např. Note10 s SPenem, když chce zákazník telefon na SMS a sledování zpráv. To je pak spíše naštvaný, než spokojený, a to Samsung rozhodně nechce. A základem je nakupovat u solidního obchodníka. Což není jen otázka prodeje samotného telefonu, ale služeb a přístupem s tím spojeným. Taky je důležitá značka, jak dlouho na trhu působí, zda je solidní a spolehlivá. Tím pádem mi telefon bude fungovat i za rok za dva, budu se mít na koho obrátit o radu, s reklamací, závadou… Na telefon budou všechny aktualizace a budu moct využívat všechny služby, které by Android zařízení mělo mít.

Jaké argumenty byste poradil resellerům při prodeji koncovým zákazníkům?

Zajistit co nejlepší přístup, servis a poradenství. V dnešní době je myslím klíčem k úspěchu okamžitá dostupnost výrobku v místě prodeje, nebo rychlost dodání domů. Kdo nemá výborně zmáknutou logistiku, tak na trhu ztrácí a bude ztrácet. Mobil nebo chytré hodinky je věc, kterou člověk chce hned, chce si jí odnést a rozbalit a začít si s ním doma hrát a mít z něj okamžitě radost. Kdo ho doručí rychleji, u toho zákazník koupí. A samozřejmě zákazníkům nelhat, protože ten pak není naštvaný jen na obchodníka, ale i na značku. Nicméně si nemyslím, že by to byl váš případ :-)

 

Autor: Marketing ATC