NAVRCHOLU.cz

Rozhovor s Marcinem Gaczorem z firmy Kingston

Pro naše zákazníky jsme se Marcina Gaczora, zástupce společnosti Kingston, ptali na pár otázek, které by vás všechny mohly zajímat – více o rozhovoru zde.

 

Jaký jste šéf?

Dříve jsem pracoval jako většina z nás. Kancelář, banda lidí kolem sebe, společné fotbálky, vtipkování, prostě klasika... Vzhledem k specifi kaci práce jako BDM v Kingstonu a tím, že kolegové z týmu jsou vzdáleni někdy i tisíce kilometrů, musel jsem se naučit pracovat úplně sám a sám si šéfovat. Bez striktní disciplíny člověk na této pozici nemá co dělat. Ale zpět k otázce, sám pro sebe jsem hodně přísný a vůči ostatním se snažím být co nejvíce kompromisní.

Co Vás ovlivnilo při výběru Vašeho povolání?

Jak to často v životě bývá - náhoda. Hodně dávno v devadesátých letech jsem byl přesvědčený, že budu ekonom. „Skončil“ jsem ale v informačních technologiích :-) Svou pracovní stezku vidím spíš jako přirozený vývoj, kterým jsem prošel od resellera přes distributora až k výrobci.

Čím je pro Vás IT obor zajímavý?

Oblast paměťových médií se trošku liší od průměrného IT hlavně tím, že stabilita a jistota zítřka téměř neexistuje. Proto, vzhledem k tomu, že třeba komponenty nejsou úplně sexy věc, práce s nimi přináší vždy něco nového a zajímavého.

Co byl první impuls, že chcete pracovat právě ve Vaší firmě?

Ze začátku zvědavost, v čem velká korporace/světový lídr této branže bude jiný než lokální výrobce. S Kingstonem jsem nejdříve několik let spolupracoval a věděl jsem, do čeho jdu. A když jsem pro firmu začal pracovat, tak pak osoba a autorita pana majitele, který je neuvěřitelně dobrým člověkem a vizionářem.

Co Vám z dosavadního studia či praxe bylo nejužitečnější?

Edukace v tom moc nepomohla a vše přinesla až praxe. Pro mě jako cizince byl samozřejmě nejdůležitější jazyk.Začínal jsem práci v zahraničí mezi lidmi, kterým jsem nerozuměl ani slovo. Bylo to hodně těžké, na druhou stranu, moji čeští a slovenští přátelé mi v tom vždy pomáhali. Znalosti problematiky pamětí jsem získal u paměťového výrobce, pro kterého jsem pracoval v minulosti.

Co Vám nejvíce pomáhá při práci? Co Vás v práci nejvíce motivuje?

Celá má práce je o lidech. Business Development je v 99 % práce s lidmi. Nejvíce mi pomáhá, když mám šanci pracovat s lidmi delší dobu a lépe je poznat. Trend v dnešní době je „bohužel“ to, že změna je život a v některých firmách jsem během práce v Kingstonu zažil více než 10 lidí na stejné pozici. A nejvíce mě motivují spokojení zákazníci, a to je zase o lidech...

Je něco, co Vás na práci opravdu štve? Co byste na své práci chtěl změnit?

Nejvíce mě štvou věci, které absolutně nejsem schopen ovlivnit, jako např. logistické problémy silnic a dálnic, a pak politika, která většinou ani do byznysu nepřináší nic dobrého.

Na jakou svou činnost jste nejvíce hrdý za poslední měsíce?

Kingston je ve fázi transformace portfolia, především do enterprise a korporátní B2B sféry. Jsem velmi rád, že se tohle daří velmi úspěšně realizovat i na území ČR i SK.

Co rád děláte, když zrovna netrávíte čas v práci?

Volný čas, kterého bohužel nikdy není mnoho, věnuji svým oblíbeným veteránům, které postupně dávám dohromady. V sezóně těžko odolám široké, dobře upravené sjezdovce a rannímu „manšestru“ :-)

Jak Vaši práci vidí Vaše děti?

Tato práce znamená hlavně cestování, proto to na začátku byl obrovský problém a výzva pro celou rodinu. V průběhu času, když děti vyrostly a člověk se naučil optimalizovat svůj program, je to lepší, ačkoliv výrazně jiné, než když jsou oba rodiče každý den doma a k dispozici.

Zaujal Vás v posledních měsících nějaký zajímavý IT produkt, který můžete doporučit ostatním?

NVMe SSD disky jsou obrovská revoluce, která však probíhá spíše potichu. Každý víme, že HDD jsou nahrazovány SSD disky, ale že klasické SSD jsou momentálně nahrazovány NVMe SSD, to už všichni nevnímají. Kingston KC2000 NVMe je celkově jeden z nejlepších produktů v této kategorii vybavený solidní specifi kací a spoustou bezpečnostních technologií, díky kterým získal titul SSD roku 2019 v sousedním Polsku. Druhá věc, která mne zaujala, je aplikace + platební karta Revolut. Je to opravdu banka 21. století.

Jaká je Vaše oblíbená PC hra? Příp. Vašich dětí, vnoučat?

Need for Speed, Forza Motorsport, prostě vše kolem volantu :-)

V čem si myslíte, že jste jako firma úspěšní?

Kingstonu se dlouhodobě daří obhajovat pozici lídra na česko-slovenském trhu v oblasti pamětí pro PC, paměťových karet či USB flash disků. Je to možné díky širokému kanálu distribuce a stovek fantastických obchodních partnerů, se kterými spolupracujeme.

V čem je Vaše firma jiná? Čím se odlišujete od konkurence?

Přesto, že nejsme žádná malá firma, pořád se nám daří skoro rodinný, přátelský a hodně individuální přístup vůči našim partnerům. Je to k nezaplacení v dnešní době bezduchých korporací. A je to jeden z hlavních důvodů, proč už 15. rokem pracuji právě pro tuto společnost.

Plánujete teď nově do něčeho investovat, rozjíždět nový projekt, rozšiřovat výrobu apod.?

Kingston rozjel velmi úspěšně značku HyperX, která v dnešní době funguje samostatně v oblasti herního příslušenství. Aktuálně se soustředíme na transformaci do světa Enterprise/B2B a Security, proto jsme v roce 2019 uvedli kompletní portfolio serverových SSD disků pro datová centra. Kingston zůstává největším dodavatelem serverových RAM modulů a nabídka hardwarově šifrovaných USB disků uspokojí všechny, kdo vyžadují bezpečnost uložených dat, od individuálního zákazníka po velkého korporáta. Na 2020 a další roky je plánované rozšíření portfolia produktů o úplně něco nového, ale bližší detaily zatím sdělit nemohu.

Co byste poradil koncovým zákazníkům při výběru IT produktů?

Všem doporučuji se orientovat na produkty od výrobců, kteří byli tady včera, jsou dneska a budou i zítra. Obecný trend „přelepovat“ dovoz stejného produktu z Asie pod desítkami různých značek láká cenou, ale většinou se hodnota firmy pozná teprve v okamžiku, kdy se stane něco nečekaného. Kingston na většinu produktů nabízí doživotní záruku a tam, kde to nejde, minimálně pětiletou. Je tak jasné, že svým výrobkům prostě věříme.

Jaké argumenty byste poradil resellerům při prodeji vašich produktů koncovým zákazníkům?

atraktivní ceny. Na Kingston se lze obrátit v případě výběru vhodných produktů, lze získat speciální podpory např. do výběrového řízení a v případě jakéhokoliv problému produkt vyreklamovat. Díky stránkám kingstonpartnerprogram.com se reselleři velmi snadno zorientují v aktuálním portfoliu, zalistují produkty na svých stránkách a mohou využívat marketingových nástrojů, které pro ně máme připravené zdarma ke stažení.

 

Autor: Marketing ATC