NAVRCHOLU.cz

Rozhovor s Milanem Krejzlíkem z firmy Philips

Pro naše zákazníky jsme se Milana Krejzlíka, zástupce společnosti Philips, ptali na pár otázek, které by vás všechny mohly zajímat – více o rozhovoru zde.

 

Jaký jste šéf?

(smích) Snažím se být fér a vycházet vstříc. Všem dávám prostor, nelpím na pracovní době, ale očekávám výsledky.

Co Vás ovlivnilo při výběru Vašeho povolání?

Nejvíce asi vysoká škola. Původně jsem chtěl studovat kybernetiku, ale po prvním semestru obor na VUT v Brně zavřeli, protože jsme zůstali pouze 3. Náhradní obor mě moc nebavil, tak jsem začal s kamarády podnikat v oboru IT. A v tom jsem už zůstal.

Čím je pro Vás IT obor zajímavý?

Určitě svojí dynamikou. Technologický vývoj je velmi rychlý a s trochou nadsázky, vše, co se prodává, je vlastně historie. Díky novým trendům v Public Signage se více a více uplatňují softwarová a hardwarová řešení na míru, která mě baví vymýšlet.

Co byl první impuls, že chcete pracovat právě ve Vaší firmě?

Určitě značka Philips. A po pohovoru určitě lidé v MMD – vynikající parta! Možnost vytvořit síť distributorů a partnerů. Byla to šance něco vybudovat a ne „jen“ udržovat. A to mě těší a naplňuje.

Co Vám z dosavadního studia či praxe bylo nejužitečnější?

Zahraniční praxe je neocenitelná. Díky mé ženě Líbě jsem měl možnost pracovat na Taiwanu ve společnosti, která vyráběla síťové a bezpečnostní produkty a IP kamery. V této společnosti jsme pracovali společně a pak jsme se vrátili do ČR, kde jsem zastával pozici Country managera. Pak jsem nastoupil do MMD.

Co Vám nejvíce pomáhá při práci? Co Vás v práci nejvíce motivuje?

Nejvíce mi pomáhají kolegové a motivace pro mě jsou požadavky zákazníků na technická řešení, která potom společně vymýšlíme. Ale po některých schůzkách jsem přemotivovaný… (jen legrace). Jako kompenzaci mám sporty a zahradu.

Je něco, co Vás na práci opravdu štve? Co byste na své práci chtěl změnit?

„Opravdu“ mě neštve nic. Sem tam někdo „zazlobí“, ale to i já :-) Myslím, že v současné době ten komplexní

Na jakou svou činnost jste nejvíce hrdý za poslední měsíce?

Určitě na SW řešeních ArtemisOne, díky kterému jsme získali zajímavé a významné zákazníky.

Setkal jste se při své práci s něčím, co považujete za kuriozní?

Za kuriózní někdy považuji požadavky zákazníků typu – chci 1 ks, HNED a s nejlepším SW zdarma. Ale naštěstí, jsou to výjimky.

Co rád děláte, když zrovna netrávíte čas v práci?

Jsem jedním z trenérů florbalového týmu Orel Brno Řečkovice. Tréninků (týdně) a turnajů je dost a někdy je to časově náročné. Ale odměna v podobě nadšených kluků je to, co mě nabíjí energií.

Jak Vaši práci vidí Vaše děti?

Syn David má moji práci rád. Časová flexibilita nám umožňuje dělat společně spoustu věcí a hlavně florbal.

Zaujal Vás v posledních měsících nějaký zajímavý IT produkt, který můžete doporučit ostatním?

Domů bych určitě doporučil Philips Hue a Ambilight na televizích. Na první pohled se to může zdát zbytečné, ale je to vynikající a „návykové“. Dneska bych o televizi bez Ambilightu neuvažoval.

Jaká je Vaše oblíbená PC hra? Příp. Vašich dětí, vnoučat?

Nejvíce hraji PUBG, občas World of Tanks. Syn hraje Fortnite a někdy hrajeme spolu nebo s dalšími v týmu. Pár killů a win potěší :-)

V čem si myslíte, že jste jako firma úspěšní?

Jsme schopni dodat produkty, které zákazníci chtějí, a to za rozumnou cenu. Nikdy nebudeme nejlevnější, ale našim partnerům zajišťujeme dostatečný prostor, aby se jim to vyplatilo a chtěli s námi spolupracovat. To považuji za úspěch společné dlouholeté práce.

V čem je Vaše firma jiná? Čím se odlišujete od konkurence?

Určitě přístupem k zákazníkům. Nesnažíme se za každou cenu spolupracovat se všemi, B2B partnerům garantuje profit. Pokud nějaký partner (společnost) „vykope“ projekt, budeme jej podporovat a budeme se snažit, aby jeho práce byla oceněná. Marže je samozřejmě důležitá - bez ní by nebyly výplaty – proto raději spolupracujeme na menších a středních projektech, než bychom dělali velké výběrovky, které jsou v podstatě bez marže.

Kam dál směřuje vývoj Vaší firmy?

Směr máme daný - budeme investovat do SW a kompletních řešení. Displeje bez systému jsou dneska v podstatě neprodejné. To jak displeje pro reklamu, kde budeme v 1H 2020 integrovat IoT produkty, tak i displeje pro education a corporate segment. Pro školy to je aplikace pro sdílenou výuku a prezentace, a pro firmy jsou to dotykové displeje s kolaborací. Novinek je pro tento rok opravdu hodně. I technologických. Tento směr budeme držet dalších 5 let (pokud nenastane nějaký významná nepředpokládaná změna).

Co byste poradil koncovým zákazníkům při výběru IT produktů?

Určitě nekupovat to nejlevnější a bez podpory systémových integrátorů. Prodej Vendor – koncák je podle mě špatně a pár ušetřených korun se určitě nevyplatí. Jakmile přijdou nějaké problémy, RMA apod., vždy to dealer / SI vyřeší lépe a rychleji než vendor. Bohužel se to někdy špatně vysvětluje.

Jaké argumenty byste poradil resellerům při prodeji vašich produktů koncovým zákazníkům?

Rozhodně poměr cena/kvalita. Komplexní řešení na míru za rozumnou cenu. Technická podpora, prodloužená záruka. Implementace zákaznických SW do našich řešení… Těch argumentů je hodně.

 

Autor: Marketing ATC