NAVRCHOLU.cz

Rozhovor se Zdeňkem Kapustou z firmy Brother

Pro naše zákazníky jsme se Zdeňka Kapusty, zástupce společnosti Brother, ptali na pár otázek, které by vás všechny mohly zajímat – více o rozhovoru zde.

 

Jaký jste šéf?

To je otázka spíše na moje podřízené. Možná mne vidí trochu jinak, než se vidím já sám. Myslím si, že spíše preferuji dialog, diskusi než vyloženě autoritativní vedení. Samozřejmě je potřeba udělat včas tečku, přijmout rozhodnutí a zabránit bezbřehé diskusi.

Co Vás ovlivnilo při výběru Vašeho povolání?

V zajetí romantických představ v mládí jsem se rozhodl vystudovat VŠE Praha, zahraniční obchod. Během praxe jsem poznal, že realita a představy (za minulého režimu) byly trochu jiné. Nakonec jsem po absolvování školy nastoupil u Československé námořní plavby, jako lodní ekonom a mohl si splnit sen o cestování. Navštívil jsem více než 70 zemí všech kontinentů kromě Antarktidy. Jednou se mi dokonce podařilo na lodi Lipno obeplout zeměkouli, trvalo nám to 8 měsíců. Cestování, poznávání cizích zemí a cizích kultur bylo pro mne při výběru povolání vždy velkým lákadlem.

Čím je pro Vás IT obor zajímavý?

Myslím si, že nejenom IT obor, ale zejména pozice ve firmě Brother je pro mne zajímavá. Předně velikost firmy, je nás v ČR & SR 16 zaměstnanců a děláme obrat přes 500 mil Kč. Zde znám a komunikuji se všemi zaměstnanci, jsme skutečný tým, který se v průběhu času obměňuje minimálně. Evropská centrála nám dává poměrně velké pravomoci a nechává nám samostatnost v rozhodování, jakým způsobem naplnit stanovené cíle. Věřím, že pokud zaměstnanci vidí, že se jejich připomínky berou v potaz, cítí větší zodpovědnost a práce je baví.

Co byl první impuls, že chcete pracovat právě ve Vaší firmě?

Do IT jsem přišel z pharma businessu. Musím říci, že v mnoha ohledech je distribuce a způsob prodeje podobný v obou oblastech. Nastupoval jsem na pozici obchodního ředitele, cítil jsem příležitost, že tady právě mohu využít své zkušenosti.

Co Vám z dosavadního studia či praxe bylo nejužitečnější?

Během studia jsem pracoval ve velmi exponovaném restauračním provozu. Pro mladého člověka to byla určitě velká škola, ohledně chování a jednání k zákazníkům – velká škola asertivity. Každý večer jsem musel zároveň vyúčtovat denní tržbu, takže mne to naučilo pečlivosti a zodpovědnosti.

Co Vám nejvíce pomáhá při práci? Co Vás v práci nejvíce motivuje?

Určitě jsou to spokojení zákazníci a naši prodejci, výborné vztahy, což v konečném důsledku znamená výborné prodejní výsledky.

Je něco, co Vás na práci opravdu štve? Co byste na své práci chtěl změnit?

Co byste na své práci chtěl změnit? Nic podstatného mne nenapadá, snad teď jenom fluktuace kurzu koruny? Už abychom měli euro :-)

Na jakou svou činnost jste nejvíce hrdý za poslední měsíce?

Teď aktuálně jsem hrdý na náš tým a výsledky právě ukončeného finančního roku. Podařilo se nám meziročně navýšit prodej o vice než 20 % a dosáhli jsme celkového obratu přes půl miliardy.

Co rád děláte, když zrovna netrávíte čas v práci?

Mám rád zeměpis a cestování, jak jsem se již zmínil a taky mám rád historii 20. – 21. století, jezdím na kole a pokud to jde, ještě hraji volejbal.

Jak Vaši práci vidí Vaše děti?

Mám syna ve věku 18 let. Moje práce se mu líbí, přijde mu pestrá a smysluplná. Chtěl by jít studovat ekonomii a obchod, takže možná půjde v mých šlépějích.

Jaká je Vaše oblíbená PC hra? Příp. Vašich dětí,

V roce 1991 jsem si na svém prvním počítači nainstaloval Tetris, kterému jsem na nějaký měsíc propadl fakt intenzivně. Od té doby žádné hry nehraji, volný čas využívám jiným způsobem. Syn hraje Legue of Legens a Valorant.

V čem si myslíte, že jste jako firma úspěšní?

Myslím si, že jsme stabilní firma s jasnou strategií a širokým sortimentem tiskáren pro SOHO a SMB zákazníky. Snažíme se místo pouze transakčního prodeje a jednorázového výdělku nabízet našim partnerům ve větší míře služby. Jde nám o dlouhodobou, vzájemně výhodnou spolupráci.

V čem je Vaše firma jiná? Čím se odlišujete od konkurence?

Tiskárny Brother se vyznačují nízkými provozními náklady, vysokou kvalitou a spolehlivostí. To nám dovoluje nabízet k našim produktům standardně 3letou záruku. Navíc, proti konkurenci máme motivující dealerský program a široké spektrum programů pro dlouhodobou spolupráci např. MPS, TCO, TMP.

Co byste poradil koncovým zákazníkům při výběru IT produktů?

Určitě bych poradil dobře si zvážit, co od tiskárny očekávám, jaké funkce budu potřebovat a jak moc budu tisknout. Pokud není koncový uživatel sám schopen si úplně vyhodnotit své potřeby, je určitě lepší se obrátit na IT resellera. Od dobrého IT resellera získá zákazník nejenom informace k produktu, ale může si vybrat i další tiskové služby a třeba i způsob financování.

Jaké argumenty byste poradil resellerům při prodeji vašich produktů koncovým zákazníkům?

Věřím, že naši prodejci všechny naše prodejní argumenty dobře znají. Snad jenom obecně resellerům, kteří prodávají tiskárny, bych chtěl připomenout, aby zvažovali a dobře počítali, se kterým vendorem se dá vydělat. Dnes v době, kdy už nemůžeme počítat s rostoucím trhem tiskáren, je důležité prodávat další služby. To znamená podívat se, který vendor je schopen nabízet služby a podporovat dealera dlouhodobě.

 

Autor: Marketing ATC